onsdag, november 01, 2006

Från

...den luttrade mannen som har sisådär 250 000 mil i bagaget, utan att vara yrkeschaufför, lät det så här i telefon för någon minut sen. ..."men jag är imponerad över hur bra de tar sig fram".

Han och sonen hade tänkt köra norrut från Stockholm i kväll. De har nu, efter några timmars köande, bokat hotellrum i Sollentuna.

Jag kunde nästan ana mig till ett visst beundrande tonfall.

Han nämnde inget om brist på rutin av snöfall. Inget nedsättande om 08:or.
Tvärtom var han rätt imponerad över att man tog sig fram så bra, trots sommardäck.

Edit: Nu väl hemma bedyrar mannen att han uppriktigt menar det. Det var tydligen riktig "vattuglägga" som vi säger.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det ska jag allt säga till min dotter som efter fyra timmar i bilen nu muttrar ilsket ..-)

Marge_II sa...

Elisabet, klockan är strax 21.00 och man&son är fortfarande inte i Sollentuna.
Och jag är så tacksam över att de inte har behöver ha bråttom. (Också ett ämne jag kommer att ta upp i bloggen. Ja, kanske redan nu!)