tisdag, oktober 10, 2006

Öppet

...brev:

Till Maria Borelius.

Bra dag på jobbet, Maria Borelius?

"Jag hade inte råd att betala barnflickor vitt"

Nä, nä, med en snittinkomst i familjen på 1,7 miljoner/år.

Men, och det är viktigare;

Du har begått en medvetet brottslig handling.
Det finns lagar som reglerar förhållandet på arbetsmarknaden och ditt handlande ger en inte alltför smickrande bild av din syn på efterlevande av demokratiskt fattade beslut.
Inte nog med att det är olagligt dessutom är det så att om man inte står som registrerad arbetsgivare till en barnflicka innebär det att det inte finns några försäkringar som skyddar vare sig barnflickor eller tredje man. Vilka är värda det skyddet - och vilka är inte det?

”De har helt separat ekonomi och har alltid haft det. Den här utgiften var något hon skulle klara av med sin egen lön, säger Markus Sjöqvist till Expressen."

Ja, vad vet jag, det kanske säger något om er familj.
Jag menar, om du nu inte hade råd så fick du lösa det på ett olagligt sätt.
I vår familj delar vi på omsorgen, både känslomässigt och ekonomiskt.

Förresten, visst var det så att mammor fick gröt i huvudet när de fött barn (enligt vad du sa där på 90-talet) ; det kanske är det som hänt här? Men skulle inte då mammorna vara hemma med sina barn, utifrån den biologiska ordningen?

Sen när jag läser din blog på moderaterna så skär det ju så falskt, ja, då är det som om du är två olika personer.

Skriv gärna och berätta hur du tänker.

Hälsningar
Marge_II

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra!

Du åker upp på mitt "hörnband".

:-)

Marge_II sa...

nämen, inte ska väl du... bara för att jag ... Vilken ära ;-)

Marge_II sa...

Läs gärna den intressanta diskussionen på www.ogonblickinorr.blogspot.com rörande genusperspektiv på frågan om vilka politiker som tvingas avgå - och vilka som får vara kvar.