tisdag, oktober 03, 2006

Inte

Fotomontaget har jag lånat från DN; fotografer Lars Epstein, Anders Wiklund och Henrik Montgomery.

...heller i år fick jag Nobelpriset.
Ja, ja jag vet att än är det inte försent även om pristagarna i både medicin och fysik nu offentligtgjorts. Ännu återstår kemi, litteratur samt fredspriset. Dessutom finns ekonomipriset till Alfred Nobels minne. Jag är inte tjinkig. Lovar att inte hänga upp mig, oavsett vilket pris det blir.

Fredspriset har dock aldrig känts närmare. Striderna med sonen har avtagit och mannen har alltid varit timid. Där kan jag nog plocka några poäng. Hör ni det, norrmän.

Det ekonomiska tänkandet är väl inte den bästa så där kan det väl vara tveksamt. Fast jag har en hel del poäng i ämnet.

Litteraturpriset känns dock klockrent. Låga odds där. Har plöjt igenom oändliga hyllmeter klassisk litteratur, studieböcker, bloggar, pocketböcker, bankkontoutdrag, serietidningar och litteratur av synnerligen tvivaktig kvalitet.
Jag har bredd.

Ja just ja man kanske ska ha skrivit själv. Men det har jag. Också. Alla dessa tecken som formligen strömmat från min hand. Det började med "Du är rosen jag är törnet, därför skriver jag i hörnet" och sen har det aldrig slutat.

Detta är förresten ett ämne som jag kommer att återkomma till. Skrivandet alltså.

Edit: upptäcker nu att jag missat att kommentera kemipriset. Det var nog helt rätt. En viss självkännedom brukar jag berömma mig med.

Inga kommentarer: