måndag, oktober 16, 2006

Hockey

...tycker jag är rätt kul. Själva sporten, alltså. Brukar se några matcher varje säsong. Spelet går fort och det händer hela tiden någonting.

Händer gör det också på läktarna, oavsett vilken nivå matchen gäller. Det kan vara föräldrar som skriker okvädningsord till motståndarlagets minderåriga och det kan vara elitseriematcher där man buar ut motståndarna. Ingetdera är trevligt!

En supporterskara som verkar ta i så att man storknar är Skellefteå AIKs gäng. Först mobbar man bort chefen för "Norran" bl a för att hon drog ner bevakningen av ishockeymatcherna och lät publicera negativa artiklar om laget, sen hänger man upp en docka föreställande Jonathan Hedström som man tycker är en svikare för att han börjat spela för Timrå i stället för att komma hem till "stan" och spela för AIK.

Självklart kan man ha olika syn på frågan om man som spelare ska "återbetala" för den hjälp och stöttning som moderklubben gett en person under uppväxten, men det innebär inte att man får bete sig hur som helst.

Eller som man säger på Skelleftemål - "Skämmes!"

2 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Jag väljer fotboll varje gång. Enda gång jag intresserar mig för hockey är när Tre Kronor nått långt.
Men visst händer det alltid något.

Marge_II sa...

Du ser vad olika vi är;-)
Du håller på Bildt som utrikesminister och jag på Eliasson. Du kör trådlöst och jag har fast. Du väljer fotboll och jag tar hockey - åtminstone så länge jag slipper komma i närheten av spelarnas omklädningsrum, som stinker som stryk.